Adwords advertenties worden groter

Nieuw bij Google Ad Words: expanded text ads
Vanaf 31 januari 2017 zal Google Adwords enkel nog de ‘expanded text ads’ aanbieden. Dit betekent in de praktijk dat de advertenties meer tekst zullen kunnen bevatten. Goed nieuws dus. Je kan er nu al mee aan de slag.

Je krijgt 50% meer ruimte om je boodschap door te geven en volgens Google zou in testen de CTR (de verhouding tussen het aantal mensen die de advertentie zien en het aantal die erop klikken) met 20% kunnen stijgen.

adwords-expanded-text-ads

Wat moet je doen met je Google Adwords advertenties?

Tot 31/1/2017 kan je nog verder met je oude advertenties, maar het is zonde om de kans te laten liggen. Hoog tijd dus om je advertenties te herbekijken en uit te breiden. Je kan best een kopie maken van je bestaande advertentie en die wijzigen om te vermijden dat je oude advertentie gewist wordt. Na het maken van je nieuwe advertentie zet je de oude op pauze.

Zet niet gewoon een lijntje extra bij je advertentie maar kijk nog eens kritisch. Hoe doet je advertentie het? Wat kan er beter?

Heb je vragen over je Adwords campagne? Stuur ons gewoon een berichtje en we helpen je gratis op weg.